Indsæt statistiknavn
Log-in til Stofmisbrugsdatabasen
23. januar 2025: Vi arbejder på at sende en mail ud med jeres kommunes hovedtal til validering/godkendelse snarest muligt. Vi skriver i mailen en ny godkendelsesfrist, så I får en længere frist end 7. februar. I kan tjekke jeres indberetninger ved at logge på vores manuelle webløsning (tryk på 'start indberetning' ovenover). Hvis du ikke har adgang, kan du søge om adgang ved at følge vores vejledning under fanen ’Vejledninger’ > ’MitID’. Vi sender ikke længere valideringslister ud på Excel.
Pr. 1. januar 2025 er tilbudsdelen/den blå del/udførerdelen ikke længere muligt at indberette. Det er de skemaer, der sædvanligvis indberettes af stofmisbrugsbehandlingstilbuddene (Indskrivning, Ydelser og Udskrivning). Tilbudstilknytninger (en del af myndighedsindberetningen) er fortsat påkrævede og meget vigtige at indberette. Læs evt. mere under fanen ’Sanering’.
Bemærkning: Vedr. NemLog-in se fanen "Vejledninger" for yderligere info om NemLog-in til SMDB.
Indberetningsfrister
- Løbende indberetning senest den 15. i efterfølgende måned
- Indberetninger for året 2024 skal færdiggøres senest 15. januar 2025.
Vigtige datoer:
Kontakt SMDB-teamet på smdb@dst.dk. Ved hastesager kan du også kontakte os på tlf: 39 17 34 90.
Hvis vi ikke tager telefonen, send da venligst en mail, og vi vender tilbage hurtigst muligt.
Mulige fejlbeskeder som kan forekomme ved forkert eller ændrede indberetninger
Fejl vedr. indberetning af screeningsværktøj:
Fejlen opstår, når man ændrer i anmodningsdatoen.
Løsning: Slet iværksættelsen og indberet den på ny.