Gå til sidens indhold
Publikation

Kommunikationsstrategi 2025

Kommunikationsstrategi 2025 beskriver Danmarks Statistiks strategiske mål for udviklingen af vores eksterne kommunikation frem mod 2025 og er et af midlerne til at realisere Strategi 2025.

I Strategi 2025 indgår visionen om, at Danmarks Statistik skal være den foretrukne kilde til troværdig viden om samfundet i en tid, hvor man som borger hver dag skal navigere i en uoverskuelig og potentielt misvisende strøm af tal og fakta, og hvor man ikke kan være sikker på, at statistik og analyser er troværdige og løsrevet fra specifikke interesser.

Kommunikationsstrategien giver et overblik over vores strategiske kommunikationsmål og indsatser i videreudviklingen af Danmarks Statistiks eksterne kommunikation, herunder kommunikation til og med vores forskellige målgrupper. 

Kommunikationsstrategien 2025 opstiller fire strategiske kommunikationsmål:

  1. Vi er synlige og leverer relevant input til alle niveauer i samfundet
  2. Vi kommunikerer med fokus på forskellige målgrupper og deres behov
  3. Vi styrker forståelsen af statistik, evnen til at bruge den og til at navigere i fakta og fake news
  4. Vi synliggør de muligheder, som alle har for at få skræddersyet statistik, undersøgelser og dataservice

 Principper for god Kommunikation

Danmarks Statistiks kommunikation har sit afsæt i vores kerneværdier, som er troværdighed, åbenhed, brugerfokus, forandringsevne og dataansvarlighed.  

Vi er den centrale danske statistikproducent og -formidler og har ansvaret for at produ­cere officiel statistik om samfundet og samfundsudviklingen. For at gøre dette følger Danmarks Statistik også de internationale principper for troværdig officiel statistik, som er vedtaget i henholdsvis EU og FN, herunder Code of Practice for statistikbureauer.

Ny titel

Kommunikationsstrategi 2025 er en fortsættelse af publikationerne om Danmarks Statistiks kommunikation og formidling, som blev påbegyndt med publikationen for årene 2016-2020. Titlen, der for de to tidligere udgivelser har været ’Kommunikations- og formidlingsstrategi’, er fra 2022-udgaven ændret til ’Kommunikationsstrategi’.

 

 

Kommunikationsstrategi

Hent som pdf

Kommunikationsstrategi

Kolofon

Kommunikationsstrategi
Tværgående
ISBN: 978-87-501-2410-8
Udgivet: 22. september 2022 kl. 08:00
Antal sider: 14
Kontaktinfo:
Steen Dahl Pedersen
Telefon: 24 27 47 25

tilmeld dig nyheder

Modtag nyheder om de emner, der interesserer dig