Kommunikations- og formidlingsstrategi 2018-2022
Danmarks Statistiks kommunikations- og formidlingsstrategi beskriver principperne for, hvordan vi skal kommunikere med vores målgrupper, og indeholder de overordnede strategier og målsætninger for vores eksterne kommunikation.
Kommunikations- og formidlingsstrategien er et af midlerne til at realisere Danmarks Statistiks Strategi 2022, som bl.a. stiller krav om, at vi skal blive mere synlige i samfundsdiskussionen og tilpasser os brugernes nye og ændrede behov.
Kommunikations- og formidlingsstrategien opstiller således to strategiske kommunikationsmål:
- Vores kommunikation er tilpasset brugernes behov
- Vi er synlige og relevante i samfundsdiskussionen
Principper for god Kommunikation
Kommunikationen i Danmarks Statistik skal basere sig på Danmarks Statistiks kerneværdier. Kerneværdierne er et vigtigt grundlag for, at vi kan prioritere den måde, vi skal kommunikere på - og prioritere i det indhold, vi skal kommunikere.
Danmarks Statistik er den centrale danske statistikproducent og -formidler og har ansvaret for at producere officiel statistik om samfundet og samfundsudviklingen. For at gøre dette følger Danmarks Statistik også de internationale principper for troværdig officiel statistik, som er vedtaget i henholdsvis EU og FN, herunder Code of Practice for statistikbureauer.
Kommunikations- og formidlingsstrategien indeholder også en beskrivelse af vores målgrupper, brugerprofiler, kommunikationskanaler.
Kolofon
Kommunikations- og formidlingsstrategiTværgående
ISBN pdf: 978-87-501-2319-4
Udgivet: 19. december 2018 kl. 08:00
Antal sider: 11
Kontaktinfo:
Steen Dahl Pedersen
Telefon: 24 27 47 25