Virksomheders identitet over tid
Begrebsdannelse og operationalisering
Indhold:
1. Det begrebsmæssige problem: Hvad er samme virksomhed på forskellige tidspunkter:
1.1 Hvorfor er det et problem
1.2 Illustration af alternative synsvinkler via et case
1.3 Regelsæt vedrørende "samme" virksomhed over tid
1.4 Det valgte virksomhedsbegreb og konsekvenser heraf
2. Empiriske resultater vedrørende fastlæggelsen af identiteten:
2.1 Resultater vedrørende regelsættet og kriterierne for "samme" virksomhed
2.2 Foreligger der et tautologi-problem i forbindelse med arbejdsstyrkekriteriet
2.3 Hvorfor netop en procentgrænse på 30
3. Operationaliseringen vedrørende arbejdssteders identitet over tid:
3.1 Indledning og oversigt
3.2 Illustration af "personbaserede koblinger" mellem arbejdssteder i to forskellige år
3.3 Behandlingen af koblinger mellem arbejdssteder i edb-systemet
3.4 En skematisk oversigt over procedurer i systemet (Modul 1)
Appendiks.: En sammenligning med det tidligere projekt mellem Socialforskningsinstituttet og Danmarks Statistik
Bilagstabeller
Rapport fra IDA-projektet
Arbejdsnotat / Danmarks Statistik, Nr. 29
Kolofon
Virksomheders identitet over tidErhvervsliv
Udgivet: 31. december 1991 kl. 09:30
Antal sider: 55
Kontaktinfo:
Informationsservice og Bibliotek
Telefon: