Musikskoler
Sidens indhold:
Hvad bliver jeres indberetning brugt til?
Her indberetter offentligt støttede musikskoler oplysninger om skoler, fag, elever, ansatte m.m. Jeres data er nødvendig for at kunne belyse udviklingen i musikskolernes aktiviteter. Statistikken bruges af myndigheder, organisationer, virksomheder og andre i branchen - og danner grundlag for politikudvikling.
Start indberetning
Undersøgelsen består af to indberetninger:
- Digitalt spørgeskema
- Filindberetning af data via musikskolens administrationssystem
I vil modtage to forskellige henvendelser: én vedrørende den digitale indberetning til Musikskoler og én vedrørende Musikskolers filindberetning.
Læs mere under Vejledning, forberedelse og kladde nedenfor.
Vejledning, forberedelse og kladde
Undersøgelsen består af to indberetninger
- Digitalt spørgeskema
- Filindberetning af data via musikskolens administrationssystem.
Del 1: Digitalt spørgeskema
I det digitale spørgeskema indberettes oplysninger om lokaler, overenskomstforhold, antal ansatte og ejerforhold.
Del 2: Filindberetning af data via musikskolens administrationssystem
Oplysninger om blandt andet elever og fag indberettes gennem en selvstændig filindberetning via musikskolernes administrationssystem, SpeedAdmin.
Kladde
Her kan I hente en oversigt over alle spørgsmål i det digitale spørgeskema som kladde eller som forberedelse til jeres indberetning.
OBS: Kladden kan indeholde spørgsmål, der ikke vises til alle virksomheder i den digitale indberetningsløsning.
Typisk tidsforbrug pr. indberetning er ca. 2,5 timer.
Se alle spørgsmål: Musikskoler (PDF - kladde)Undersøgelsen består af to indberetninger
- Digitalt spørgeskema
- Filindberetning af data via musikskolens administrationssystem.
Del 1: Digitalt spørgeskema
Indberet digitalt med MitID Erhverv. Ejere af enkeltmandsvirksomheder kan også indberette med deres private MitID til erhverv.
Vælg "Start indberetning" ovenfor, og indberet med MitID Erhverv.
- Når du er logget ind, kan du indberette til flere statistikker og for flere perioder.
- Hvis indberetningen afbrydes, kan du gemme en kladde.
- Du kan genåbne og rette indsendte indberetninger med MitID Erhverv.
Del 2: Filindberetning af data via musikskolens administrationssystem
Indberet via SpeedAdmin. Overførsel af detaljerede data skal ske gennem musikskolernes elevadministrationssystem.
Vejledning til indberetning af data (SpeedAdmin)
Support til SpeedAdmin
(systemleverandør)Kontakt SpeedAdmin på telefonnummer 42 44 45 44 eller via deres hjemmeside: SpeedAdmin.
Frister
Fristen gælder for begge indberetninger:
- Digitalt spørgeskema
- Filindberetning af data via musikskolens administrationssystem.
Perioden 2024 dækker skoleåret 1. august 2023 til 31. juli. 2024.
Perioden 2025 dækker skoleåret 1. august 2024 til 31. juli. 2025.
Periode | Frist |
---|---|
Året 2024 | 25. oktober 2024 |
Året 2025 | 24. oktober 2025 |
Ofte stillede spørgsmål
Indberetningen er lovpligtig
EU-lovgivning forpligter Danmark til at producere en række statistikker om erhvervslivet.
Lov om Danmarks Statistik §§ 8-12a forpligter virksomheder til at indberette oplysninger til statistik.
Antal virksomheder med indberetningspligt til denne statistik
Danmarks Statistik anmoder hvert år ca. 100 virksomheder om lovpligtig indberetning til denne statistik.
Hvordan udvælges virksomheder?
Slots- og Kulturstyrelsen leverer en populationsliste, der ligger til grund for afgrænsningen af musikskoler. Alle musikskoler i Danmark, som modtager støtte fra Kulturministeriet, udvælges til denne statistik.
Læs mere om dataindsamling fra virksomhederTypisk tidsforbrug pr. indberetning er ca. 2,5 timer
Virksomheder kan frivilligt oplyse deres tidsforbrug i indberetningsløsningen. Virksomheder bruger typisk ca. 2,5 timer på denne indberetning – inklusiv adgang, fremskaffelse af oplysninger, indtastning og eventuel support. Med udgangspunkt i det typiske tidsforbrug pr. indberetning er det samlede tidsforbrug for erhvervslivet opgjort til 242 timer pr. år.

Hjælp til indberetning og forlænget frist
Brug for hjælp?
Vores supportteam kan svare jer via e-mail eller ringe jer op.
Support til SpeedAdmin
Telefon: 42 44 45 44.
Kontakt SpeedAdmin

