Vælg eller skift indberetningsmåde
Udfyld og indsend formularen nedenfor, HVIS jeres virksomhed:
- skal indberette fraværsstatistik for første gang – og I ikke tidligere har valgt indberetningsmåde.
- skifter indberetningsmåde, servicebureau eller system til løn/fravær/tidsregistrering, i løbet af indberetningsperioden.
Når vi har opdaterede oplysninger om jeres indberetningsmåde, kan vi vejlede jer målrettet.
Indsamling af data fra årets start letter jeres indberetning
I kan indberette til fraværsstatistikken på fire måder:
- Indberetning via et eksternt servicebureau
- Indberetning via upload af data fra et internt løn-/fraværssystem (indkøbt eller selvudviklet) .
- Indberetning via upload af CSV-fil fra tidsregistreringssystem
- Indberetning ved hjælp af standard regneark "Skema til Fravær"/manuel indtastning (hvis I ikke anvender et servicebureau eller et system til løn/fravær/tidsregistrering).
Læs mere om de forskellige indberetningsmåder.
Mange virksomheder indberetter lettest via virksomhedens eksterne servicebureau eller interne system til løn/fravær/tidsregistrering.
Bemærk: Systemerne skal sættes op til statistikindberetning – og opdateres med personoplysninger, fraværstyper m.m. – fra indberetningsperiodens start.
Hvis systemerne ikke opsættes korrekt fra start, vil I skulle indtaste oplysningerne manuelt i et standard regneark (indberetningsmåde 4).
Vælg eller skift indberetningsmåde
Vælg indberetningsmåde nedenfor, indtast kontaktoplysninger på virksomhedens kontaktperson for denne indberetning, og afslut med "INDSEND" – så vil I modtage information om forberedelse og opsætning til jeres valgte indberetningsmåde.